Психолого-педагогічні умови розвитку особистості дошкільника.
Самосвідомість дитини становить важливу сторону її
особистості. Відтак загальні психолого-педагогічні умови розвитку особистості
конкретизуються відносно розвитку самосвідомості. Особистість та її
самосвідомість розвиваються у процесі діяльності та спілкування, різноманітних
їх видів. Насамперед, у взаємодії та спілкуванні дитини з дорослим з перших
днів життя малюка закладаються власне особистісні потреби бути особистістю,
тобто бути значущим та впливати на інших людей; комунікативна потреба, потреби
у розумінні, в афіліації (прагнення бути прийнятим), у самовираженні тощо.
Психолого-педагогічні умови розвитку самосвідомості:
- особистість та її самосвідомість розвиваються у процесі
діяльності та спілкування, різноманітних їх видів;
- оптимальний розвиток самосвідомості дитини у ранньому
віці ґрунтується на балансі між формуванням самостійності дитини та збереженням
тісних взаємовідносин між нею і дорослим;
- оцінки дорослого повинні спрямовуватись на стимулювання
діяльності дитини, їй слід постійно демонструвати любов і турботу, незалежно
від результатів її роботи;
- дієвість оцінки визнaчaєтьcя тим, нacкiльки вoнa
кopeктнo cфopмyльoвaнa, якa її фopмa i змicт;
- y poзвиткy caмocвiдoмocтi дитини вaжливy poль
вiдiгpaє спілкyвaння із дopocлим y пpoцeci poбoти із дитячoю книжкoю,
opгaнiзoвaнoï вiдпoвiднo дo вiкoвиx ocoбливocтeй.
Немає коментарів:
Дописати коментар